wtorek, 5 maja 2015

Pora na przygodę - opuszczone budynki wojskowe i cmentarz ewangelicki na Rudaku

Tereny za mostem obfitują w dziwne miejscówki. Podczas wczorajszego wypadu udało nam się zaliczyć kilka naprawdę zajebistych obiektów wojskowych w okolicach ul. Rudackiej (przy przejeździe kolejowym), opuszczony cmentarz ewangelicki oraz stację kontroli pojazdów.

Jeśli chodzi o budynki wojskowe, to jest oczywiście info, że wstęp wzbroniony i będą strzelać, ale okolica jest nieco odludna i nikt nie pilnuje. Wystarczy przejść przez betonowe ogrodzenie. Dwa budynki gospodarcze są dość mocno zdewastowane i bez problemu można wejść do środka, kolejne (prawdopodobnie koszary) - zamknięte i wystawione obecnie na sprzedaż. Część została już przerobiona na mieszkania.



Na ścianach można znaleźć liczne wyznania żołnierzy przebywających niegdyś w jednostce.









Śląska propaganda.





Naprzeciwko po drugiej stronie torów znajduje się również niewielki nieogrodzony budynek w stanie tragicznym, znalazłam za to szczątki małpy oraz inskrypcje miejscowych autochtonów.



I znowu ten sam napis, zaczyna mnie to niepokoić.

W pobliskim lesie znajduje się zaniedbany cmentarz ewangelicki z zachowanymi nagrobkami z okresu międzywojennego oraz efektownymi kolumienkami w kształcie ujebanego dębu.



2 komentarze:

  1. Nie wiedziałem, że takie ciekawe miejsca można znaleźć w Toruniu. Sam, mając za dużo wolnego czasu, wpadałem w różne opuszczone miejsca w Toruniu i dokoła ale tak dokładnej analizy nie przeprowadzałem. (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najgorsze jest to, że w Toruniu przerobiłam już chyba wszystkie godne uwagi miejscówki, chyba że możesz coś polecić ;) Czaję się na opuszczony szpital psychiatryczny w Lipnie, ale nie wiem jak z wejściem.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...